Vissza a blogba

A bemelegítés (és a séta-gyaloglás) után beszéljünk még egy életbevágóan fontos, alap tudnivalóról a testmozgással kapcsolatban, amit az iskolai testnevelés órán jó eséllyel sajnos nem tanítanak meg. Pedig nem a történelmi évszámok azok, amiket hasznos dolog álmunkból felébredve is kívülről fújni, hanem többek között az, hogy hogyan kell a testünket jól karbantartani. A jó karbantartásnak fontos része az izmaink mindennapos bemelegítése testmozgás előtt és nyújtása testmozgás után, a gyakorlatban is! Mielőtt ízületi problémákra fájdalomölő (angolul pain killer) pirulákhoz nyúlunk, érdemes a napi szokásainkba nyújtógyakorlatokat beiktatni. Ugyanis lehet, hogy az mozgásszervi működési zavarokat és kellemetlenségeket egyes izmaink megrövidülése és az általuk a normál helyükről elmozdított ízületek okozzák. Bizonyos fajta mozgásformákat gyakorlók, például egyes jógázók ezt már tudják, nekik sok nyújtógyakorlat van a mozgásprogramjukban, ők a gyakorlatban is megtapasztalták, hogy mire jó a nyújtás.

Szakmai ártalmak, avagy miért fontos, mire jó a nyújtás?

Mire jó a nyújtás? Test karbantartásra! (bekesgyogytorna.blogspot.com)
Mire jó a nyújtás? Test karbantartásra! (bekesgyogytorna.blogspot.com)

A jó közérzetet segítő helyes testtartáshoz meghatározott izmok meghatározott terhelése (lenne) szükséges – mint ahogy ez történik séta közben is optimális esetben… A különféle típusú, például álló-, ülőmunkához, vagy bizonyos jellegű sportokhoz viszont mindig ugyanazokat az izmainkat használjuk, másikakat pedig nem használunk. Például ha irodában dolgozunk, munka közben a nyakunkon, a bicepszünkön és a csípőnkben használtak, túlterheltek, feszesek és megrövidültek az izmok, a farizmaink működése pedig leállt. Az előbbiek látható jele, hogy a felső háti szakaszunk görnyedt, a fejünk előre dől, a mellkasunk pedig homorú, beesett. Az egyenetlenül terhelt izmoknak megfelelők lesznek az ízületi működési zavaraink! Hátfájás, nyakfájdalom, derékfájás, térdfájás, súlyos krónikus esetben gerincferdülés, banyapúp, stb. Az még a kisebb probléma, hogy ha elmegyünk sportolni, az előbbiek miatt nem leszünk hajlékonyak és izomlázunk lesz.

Megolajozzuk a porcikáinkat – milyen testgyakorlatokkal lehet nyújtani?

A neten sok leírás van erről is, érdemes például gyógytornász weboldalakat böngészni, videókat tanulmányozni és kipróbálni. Két tényező nagyon fontos: 1. A VÍZFOGYASZTÁS, a mozgásszerveink hidratálása szintén életbevágó az ízületek karbantartására, amit legalább 2 héttel a nyújtógyakorlatok bevezetése előtt el kell kezdenünk! 2. A nyújtás maximum kellemetlen lehet, nem fájhat. HALLGATNI KELL A TESTÜNK ÜZENETEIRE, ÉS HA VALAMI VALAHOL FÁJ, ABBAHAGYNI. Nem szabad túlnyújtani és túlerőltetni az izmainkat és az ízületeinket, mert sérülés lehet a következménye. Meglevő sérülés esetén pedig még körültekintőbben kell izmainkat nyújtani.

Folytatása következik!

Nehezen változtat, nehezen indul el mozogni? Szükség van hozzá további támogatásra, segítségre, motivációra? A Moksa Cseppet, a Moksa Greent és az Emóciót próbálta már az általános egyensúlyának biztosítására?

Bővebb információk olvashatók a témáról a Facebookon a Moksa útmutatás csoportban!

Ajánlott könyv:
Ming Chew: Szabadulj meg a fájdalomtól – örökre!

Ez is megfontolandó:
(1) Webbeteg

Nézzen körül a webshopban

Ismerje meg termékeinket és hatásukat. Vásárlás nélkül is informálódhat.


Belépés a webshopba
A Gyógyító Kód
MókshaGyógyírZrt
A Gyógyító Kód
Készleten
€ 13
Nettó ár: € 12.38

Kosárba teszem
4 órás munkahét
MókshaGyógyírZrt
4 órás munkahét
Készleten
€ 13.9
Nettó ár: € 13.24

Kosárba teszem
Moksa Green 300 g
MókshaGyógyírZrt
Moksa Green 300 g
Készleten
€ 29.90
Nettó ár: € 23.54

Kosárba teszem
Jogi nyilatkozat

Az étrend-kiegészítők nem gyógyszerek, nem rendelkeznek gyógyhatással, nem alkalmasak betegségek kezelésére sem a megelőzésére. Az étrend-kiegészítők élelmiszerek, így a jelölésükre (címke feliratok, a címkén, csomagoláson található bármely jel, ábra stb.) és reklámozásukra az élelmiszereknél megfogalmazott általános előírásokat kell alkalmazni. Ennek megfelelően a termékek jelölése, megjelenítése és hirdetése nem állíthatja, vagy sugallhatja, hogy az étrend-kiegészítő betegségek megelőzésére, kezelésére alkalmas, vagy ilyen tulajdonsága van. Kérjük a gyártók leírásainak és reklámjainak olvasásakor, ezt vegyék figyelembe! Webáruházunk nem foglalkozik tanácsadással, gyógyítással, probléma megoldással. Amennyiben termékeinket gyógyászati céllal kívánja felhasználni, úgy előtte kérdezze meg orvosát, gyógyszerészét. Minden esetben figyelmesen olvassa el a termék csomagolásán lévő, illetve a termékhez mellékelt tájékoztatót! Figyelem! Nem tekinthetők bizonyítéknak a Moksa termékekkel kapcsolatos pozitív terméktapasztalatok, a betegektől és kezelőorvosaiktól származó vélemények. Az emberi szervezetre gyakorolt esetleges kedvező hatás szintén nem azonosítható a gyógyhatással. Mivel minden ember szervezete más, ezért eltérően reagálnak a termékek szedésére. Az étrend kiegészítők nem gyógyszerek, gyógyhatásuk nincs, ezért az ebből eredő állításokért felelősséget nem vállalunk. A weboldalon szereplő kedvező hatások, pozitív visszajelzések kizárólag a termékeket szedő és használó fogyasztók véleményei, tapasztalatai alapján kerültek feltüntetésre. Ezen kívül a szakirodalomban publikált orvosok, kutatók, természetgyógyászok anyagiból válogattuk össze honlapunk tartalmát.